Publicitare

Pâine gustoasă, în casetă luminoasă

Cum fac, cum nu fac, în ultima perioadă mă trezesc în postura de a da sfaturi în domenii la care nici cu gândul nu gândeam. Nu sunt specialist în firme luminoase și nici n-am vreo pretenție c-aș putea fi. Cu toate acestea, atunci când e vorba de reclame, de personalizarea unei afaceri, de un concept care-ți sare în ochi pe stradă și pe toți pereții, nu cred că e nevoie doar de meșterul fantastic. El e, firesc, stăpân pe lucrătura cea bună. Dar și tu trebuie să știi ce-i ceri, în materie de design. Și, până la urmă, trebuie să ții cont de ceea ce ți-a plăcut sau nu în diverse ocazii, exact de ceea ce ai învățat din tot ce ți-a sărit în ochi, pe stradă și pe toți pereții.
Un prieten coace de-o… brutărie și l-am găsit răsfoind un catalog plin de firme luminoase. Erau ok și toate-i făceau avansuri. L-am văzut aproape decis pe un model clasic, fixat bine în perete și cu un impact vizual destul de bun. Totuși, avea formă dreptulghiulară și asta m-a făcut să strâmb un pic din nas.
Ce nu-ți convine?, m-a întrebat.
Cum te vei diferenția de alții?, i-am răspuns eu, tot cu o întrebare. Trebuie o firmă luminoasă atipică! Așa, ca tine!, am continuat, râzând.
A râs și el, apoi a devenit serios și, în cele din urmă visător. Încă o secundă a rămas așa, a sărit în fața calculatorului și butona, parcă, telegidat, spre site-ul celor de la Impact Vision. Acolo văzuse ce înseamnă atipic cu mult înainte de a-i vorbi eu despre asta. Dar, acum se făceau în mintea lui niște conexiuni.

pizza

Mi-a arătat un exemplu de la o pizzerie și a început deja să viseze la modelul de la brutărie.
– Îți dai seama? Pot folosi pâinea mea într-o casetă luminoasă!, a izbucnit el, de parcă descoperise cea mai faină rețetă din lume.
Adevărul este că, pe bune, chiar se pot face tot felul de casete luminoase, care se pot vedea de pe toate părțile, cu forme atipice rotunde, forme de arcadă sau… chiar de pâine! 🙂 Firmele luminoase atipice se realizează, de obicei, din materiale mulabile sau termoformabile – dibond, aluminiu, komatex, plexiglas. Avantajul major al acestui tip de semnalistică outdoor este acela că personalizarea feței poate fi realizată exact ca identitatea grafică a firmei beneficiare, indiferent dacă ne referim la imagini în policromie sau la grafice monocrome ori la combinatii de culori bine definite.
Pâinea prietenului meu nu e o simplă pâine. E un model frumos gândit de alți amici de-ai lui și e unică! Acum, nu va mai trona doar pe cărțile de vizită și în colțul unor documente, ci și în plină stradă, sub privirile trecătorilor. Se va evidenția pe timp de zi și de noapte și la deveni un adevărat logo al orașului. Va ieși bine, credeți-mă! În combinație cu miresmele care ne vor îmbia din cuptoare și de pe rafturi, chiar sper să nu-i treacă prin minte cuiva să înfulece modelul! Căci, dacă se va întâmpla asta, prietenul meu s-ar putea să-mi ceară socoteală pentru ideile pe care i le-am oferit, cândva, cu drag, la începuturile lui afacerești! 🙂

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *