Competiţii

Simte-te Biz!

Am primit şi am acceptat o provocare. Mi s-a cerut ca, într-un mod inedit şi creativ, să promovez Revista Biz. Să ajut o super cunoscută revistă din domeniul afacerilor să devină şi mai cunoscută. Nu e uşor. Nu e ca şi cum ai da Like la o pagină, în speranţa că soarta îţi va pregăti un câştig măreţ. Tocmai pentru că nu e aşa, mă implic astăzi în campania de creştere a recunoaşterii brandului Biz – lansată de Blogal Initiative şi de, logic, Revista Biz.

Pe cât de creative (sau nu) îmi vor fi ideile, pe atât de simplu le voi expune, aproape cu liniuţă. Nu merită să vorbesc mult şi să plictisesc inutil, atunci când scopul este altul. Aşasar… să începem!

PUBLICUL ŢINTĂ:

  • Oamenii care nu au acordat, până acum, importanţa cuvenită Revistei Biz. Bărbaţi şi femei cu vârsta cuprinsă între 20 şi 60 de ani, cu studii superioare, cu simţ practic, cu spirit tânăr şi dorinţă de a cunoaşte şi de a se implica în afaceri, de a învăţa de la cei mai buni şi de a răzbi în viaţă.
  • Cititorii fideli ai Revistei Biz – care trebuie păstraţi şi mulţumiţi, în continuare, de conţinut, calitate, oameni, evenimente.

SLOGAN: Simte-te Biz!

Poate că sună simplu şi neinteresant dar, gândeşte-te un pic! Când te simţi cel mai bine? Când eşti tu, în pielea ta! Când nu trebuie să te prefaci, când cei din jur te acceptă aşa cum eşti, când eşti mândru de ceea ce eşti. Departe de a fi un simplu nume, Biz e un renume! O amprentă, un reper, o şcoală, o inovaţie, un punct de plecare, un drum de succes. Când incepi să te identifici cu ceea ce înseamnă Biz, nu ai cum să nu te simţi bine în pielea ta! Aşadar… Simte-te Biz!

Sloganul este întărit de…

MINI CAMPANIILE BIZ

Ele creează, împreună, un tot unitar. Fiecare paragraf care va urma va fi ca o floare dintr-un buchet uriaş Biz – care va ajuta la creşterea şi recunoaşterea brandului.

* Reviste Biz gigant – de 1,5 – 2 metri – plasate în puncte cheie ale oraşului şi cu un conţinut specific, în funcţie de publicul ţintă din acele zone. Machetele pot avea formă unei reviste obişnuite, dar ar fi şi mai şi dacă ar reprezenta conturul unui om Biz.
–          La Universitate: conţinutul revistei să se axeze pe tinerii care au reuşit în domeniul afacerilor (dintre cele mai diverse) şi pe marii oameni de afaceri care şi-au îndeplinit idealurile şi planurile din studenţie.
–          La metrou – articole despre oamenii simpli, care şi-au învins teama şi au pornit pe calea unei afaceri de succes.

* Trăieşte în ritmul Biz! Amplasarea unor sisteme/ panouri publicitare cu afişare scris – şi mai bine, video – la semafoarele cu timpi mari de stat la roşu. Scris mare, vizibil, dacă e cu imagini – perfect! – în care să fie prezentate titlurile cele mai importante din noul număr Biz şi o declaraţie scurtă, o idee de bază, care să rămână întipărită în mintea celui care citeşte şi care să-l facă pe acesta să-şi cumpere de urgenţă Biz!

* Biz face lumină! Jocuri de lumini Biz. În anumite zone din oraş, când se lasă întunericul, se pot aprinde lumini colorate, formând cuvântul Biz – la picioarele trecătorilor. Acestea se aprind şi se sting în ritmul paşilor şi conduc pe cei interesaţi spre Standul de informare Biz.

* Biz pe blog. Implicarea bloggerilor în campania de promovare a imaginii Biz. Postări personalizate şi lansarea de competiţii cu tematică Biz pentru cititorii blogurilor. Premii: un număr sau mai multe numere din revista Biz, o invitaţie la un eveniment Biz.

* Sunt Biz şi când mă relaxez! În parc – nişte copaci mari, falnici, la vedere, vor primi în dotare nişte braţe pentru a citi revista Biz.
N-ar strica nici nişte bănci inscripţionate Biz. Pot fi băncile Primăriei, dar şi bănci realizate special pentru Biz.

* În pas cu Biz. Tot în parcuri, dar şi pe stradă, în locurile mai aglomerate, se pot organiza întâlniri ad-hoc între reprezentanţii Biz, cititorii actuali şi cei care vor deveni, în viitor, cititori Biz. Se poate face promovare „în direct”, se află răspunsuri la întrebări… Se pot organiza chiar scurte training-uri, se pot da premii. Cei din echipa Biz se vor face remarcaţi prin serviete, cravate, pălării, tricouri, eşarfe inscripţionate Biz. Acestea se vor împărţi, la final, celor mai implicate şi active persoane participante la acţiune.

* Istoria Biz. O expoziţie stradală, organizată într-un punct cheie din oraş şi, eventual, mutată, pe rând, în alte puncte cheie. O expoziţie de coperte Biz. Cele mai interesante numere, cele mai de succes, cele care au făcut istorie. Pentru că fiecare copertă Biz e o pagină de istorie!

* Biz e… Biz! Un număr aniversar poate fi realizat nu în formatul clasic, de A4, ci cu paginile decupate, exact în forma cuvântului Biz.

* Biz la puterea a doua! Promoţie aniversară – în preţul unul abonament se oferă câte două reviste. Astfel, abonatul poate împărţi revista cu un prieten, un colaborator, un partener de afaceri. De ce? Pentru că, în afaceri, partenerii sunt esenţiali. În plus, aşa creşte şi vizibilitatea revistei.

* Biz munceşte! Implicare directă a redactorilor Biz, în calitate de „angajaţi” colaboratori în afacerile de mare succes. Pot fi campanii specifice: de toamnă (la cules de struguri, la podgoriile unor firme renumite de vin), de Crăciun (la un hotel care oferă oaspeţilor un program special de sărbători), dar şi campanii ocazionale (într-un club de fiţe, la dispoziţia patronilor şi a copiilor de bani gata).

* Ora Biz! Trebuie să fii punctual la o întâlnire de afaceri, la fel cum trebuie să fii punctual la o întâlnire cu o idee sau cu o şansă rară. Să fii omul potrivit, la locul potrivit, în momentul potrivit. Că ştii de dinainte ora, sau nu.
Un număr al revistei poate prezenta orele, oportunităţile, momentul de început, clipa decisivă din viaţa unor afaceri şi a unor afacerişti de succes.

* Ne întâlnim la Ora Biz! Numărul intitulat Ora Biz poate fi lansat în cadrul unui eveniment special, în care punctualitatea să fie un element cheie. Evenimentul poate fi o seară de excelenţă, o conferinţă sau un concert. Invitaţii care vor intra pe uşă fix la ora Z, vor primi un ceas Biz.

* Biz te scoate din anonimat! Un număr al revistei ar putea fi dedicat doar oamenilor total necunoscuţi care, în schimb, sunt excepţionali în meseria/ în afacerea lor. E mult de muncă, dar rezultatele merită sacrificiul. În plus, ar încuraja şi pe alţii să iasă la lumină.

* Bizuie-te pe copilul tău! O campanie în şcoli, o competiţie între elevi (mici şi mari), cu premii pentru părinţii lor. Copiii trebuie să-şi imagineze şi să prezinte o super idee de afacere cu o temă dată, reală sau nu. O soluţie prin care să scape alţi copii de sărăcie şi de foamete, o afacere pe lună, pe Marte, pe soare… Premiile constau în abonamente Biz sau invitaţii la evenimentele Biz pentru părinţi, cu scopul de a-i transforma pe aceştia în cititori fideli. Ideile câştigătoare vor apărea într-o secţiune specială a revistei.

* Ai Biz, ai parte! O competiţie de eseuri/ proiecte de afaceri între studenţi. Premiul – o bursă pentru un an sau trimiterea studentului la o şcoală de vară, ori implicarea lui într-un proiect Biz…

* Biz te face mare! Realizarea unei campanii de transformare a unei idei inedite de afacere într-un proiect împlinit. Promovarea campaniei în toate mediile de comunicare, găsirea a zece, şapte, cinci oameni buni cu idei şi mai şi, selecţii şi preselecţii – toate intens mediatizate – până la găsirea câştigătorului.
Miza o reprezintă o sumă consistentă şi consiliere pentru primii paşi în afacere. Poate fi un proiect în colaborare cu revista Biz, dar şi unul pe cont propriu. Câştigătorul se angajează să returneze o jumătate din suma oferită iniţial, în termen de 12-24-36 de luni.

După o campanie în forţă, în care tot omul, de la mic la mare, va fi implicat în lumea Biz, nimeni nu va mai întreba: E Biz de la… Bizon? Sau de la Bizanţ? Bizar! Chiar toată lumea va şti că e simplu: Biz! Şi mulţi se vor simţi Biz!

4 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *