Ajuta-ma sa te ajut! Pasi pentru un mesaj de luat in seama
M-am saturat de amenintari cu elasticul de la chiloti. Logic, nu le iau in serios.
Din pacate, nu iau in serios nici multe apeluri umanitare. De ce? Pentru ca nu cred in ele. Primesc, de exemplu, aceleasi mesaje, constant, de ani de zile. Alea cu ghetutele ortopedice pentru un copil de doi ani e doar un caz.
Nu cred nici in anunțul: fiecare mail trimis mai inseamna un cent in plus pentru un oropsit. Cred ca e, mai degraba, o solutie de a aduna cat mai multe adrese, pentru ca unii sa vanda, mai apoi, baze de date la fraieri.
Nu ascult apelul „da mai departe!” nici daca primesc un mesaj cu „X si-a pierdut portofelul in tramvai. Daca gasesti portofelul, suna la numarul cutare”. De ce? Pentru ca nu pot sa-i inund si pe altii cu mesaje incomplete, expirate, enervante, care nu ajuta pe cineva.
Daca ai cu adevarat nevoie de ajutor, invata sa scrii un mesaj!
* Pozitioneaza-te in timp si spatiu! [In ziua de (data cu zi, luna, an), X (nume complet) a pierdut portofelul in tramvaiul Y din orasul Z (degeaba trimit un mesaj unuia din Bucuresti, daca tu esti din Iasi)].
Daca rogi sa donam sange pentru un anume caz – de asemenea, pozitioneaza-te in timp si spatiu. Anunta orasul si locul in care e internat pacientul, perioada in care se poate dona sange.
* Daca e o problema medicala grava, ofera si adresa unui site in care sa se poata dovedi cu acte ceea ce afirmi.
* Nu te lungi inutil. Scurt si la obiect – ca sa fii citit dintr-o privire.
* Nu ma ameninta si nu-mi prevesti un viitor cumplit, daca nu te voi lua in seama! Daca meriti, voi prelua mesajul si fara sa ma rogi tu.
* Multumeste anticipat si nu te scuza ca ai trimis mesajul doar pentru ca nu aveai ce face si, oricum, scuzele vin la pachet, prin copy-paste.
* Nu-mi scrie in toate culorile curcubeului, pentru ca nu impresionezi si nici nu dai bine. Daca ai ceva important de scos in evidenta, poti folosi optiunea Bold.
* Incearca sa scrii intr-o limba romana curata. Sa mai pui virgula si punct din cand in cand, ca sa nu mi se termine respiratia inainte de a citi mesajul.
Update 2020:
* Și nu proceda ca mine, cea din 2011. Învață să folosești diacritice!
5 Comments
Rodica
Ptr. ca nu am optiunea de pe facebook, am sa spun: LIKE !
Anonymous
Inca un LIKE
Silvia Bogdan
Ah, dacă ai şti de cît timp mă ţin să scriu pe tema asta! Bravo, foarte bine punctat :D!
Costy
I-ai uitat pe cei care ne propun business-uri de genul: "Am de scos din cont 7 milioane de $ dar nu sunt major. Ajuta-ma si-ti dau 20% din suma"
anda_elena
Un LIKE si de la mine:))
@Silvia: Si eu am subiectul asta in minte de ceva timp. Ieri, probabil, s-a umblut paharul.
@Costy: Asa ceva n-am primit.
Astept propuneri :p
Poate sparg vreun cont si aveti ocazia sa ma vedeti la stiri :))