La aeroport, Iașii prind aripi!

Eram în 2005. Un an ploios tare, cu inundații și cu multe necazuri. Prin urmare, „necazul” meu de a face mai mult de zece ore de la Iași la București cu trenul, pe o rută ocolitoare, mi s-a părut cel mai mic. De șocat m-a șocat, însă, altceva. Zborul din capitală până în Spania, care a durat două ore. Păi, cum să fac zece ore în țara mea, din punctul X în punctul Y, și să trec peste mări și țări și nori de poveste în doar două ore?!

Pe atunci, știam numai așa, de chestie, că aveam aeroport și în Iași. Habar n-aveam la ce poate fi folosit. Nici nu știam că unica rută internă m-ar fi dus fix la București :). Din păcate, lipsa cunoștințelor mele nici nu afecta prea tare mișcarea planetelor – pentru că Aeroportul Iași era aproape inexistent.

Mai târziu, am început să simt mișcări în presă și nemulțumiri. Și-am fost mai atentă la ce se poate și la ce nu se poate face… în zbor. Și-am calculat că a fost nevoie de încă șapte ani, până în 2012, doar pentru a se putea schimba ceva: managementul!

Ce s-a petrecut din 2012 și până astăzi știam deja destul de bine – iar realitatea aceasta îmi dă speranțe să cred că planurile bune pot prinde aripi, într-un final, și la noi. De aceea, n-am avut nicio ezitare în a accepta planul bloggerilor din Kooperativa 2.0 Iași. Luni seara, aproape 40 de oameni ne-am suit într-un autobuz și am plecat, ca într-o excursie, până la Aeroportul Iași.

Bloggerii ieseni la aeroport1

Am fost așa, într-o inspecție fulger, din dorința de a cunoaște o parte importantă din istoria Iașului și din ceea ce astăzi înseamnă creșterea imaginii/ vizibilității/ turismului în orașul nostru. Am avut ocazia să-l cunoaștem și pe omul Marius Bodea – directorul Aeroportului – să-i punem tot felul de întrebări, de la simple curiozități la chestiuni de alegere a companiilor, de stabilire a rutelor aeriene, până la statistici, prețuri, număr de zboruri și de pasageri.

Realitatea e wow! numai dacă spunem că numărul de pasageri a crescut de la

270.000 în 2014

la

381.000 în 2015.

Se estimează 850.000 de pasageri în 2016

și

peste un milion de pasageri în 2017!

În plus, de la o cursă internă și una externă care existau înainte de 2012, vom putea vorbi pentru vara lui 2016 despre nu mai puțin de 38 de curse zilnice. Și, mare bucurie, din toamnă vom avea „autostradă aeriană” până la Cluj și la Timișoara!

Ce pot să vă spun e că Aeroportul Internațional Iași a devenit un model de bune practici. În sfârșit a atins podiumul aeroporturilor regionale din țară, după fix cele două orașe de care se va lega în curând, iar în 2015, la cel mai mare forum mondial de aviație de la Montreal, Aeroportul Iași a fost recunoscut ca fiind singurul exemplu pozitiv de dezvoltare într-un timp foarte scurt din Europa.

2015 a mai însemnat o reușită uriașă – ajungerea pe profit a Aeroportului Iași – fapt care se traduce prin detașarea totală față de stat din punct de vedere financiar. Pam-pam!

Bloggerii ieseni la aeroport2jpg

Astea chiar sunt realizări pentru Iași, de aceea scriu cu drag despre ele! Aștept și altele, multe și strălucitoare, și promit că, alături de bloggerii ieșeni din Kooperativa 2.0, coordonați de Andreea Ignat – șefa clasei 🙂 și alături de Paul Pădurariu, fotograful plin de zâmbete al blogosferei vom spune prezent pentru a promova și a încuraja.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *