Provocările organizării unei campanii sociale pe blog

* Acesta este primul Guest Post de pe Şapte pietre. Pentru că mi-a plăcut ideea. Pentru că mi-a plăcut tema, care se leagă foarte bine de munca noastră continuă – aceea de a fi OAMENI – în fiecare zi.

Încă de când m-am apucat de blogging, am realizat faptul că blogul personal poate fi ceva mult mai important decât un simplu canal de comunicare între mine şi cei din jurul meu. Nu a fost un lucru pe care l-am conştientizat la începuturile mele în blogging însă, cu trecerea timpului şi acumularea experienţei, am văzut că mă pot implica şi pot ajuta persoanele care chiar au nevoie de cineva care să le spună povestea.

Am început cu promovarea campaniilor sociale de pe alte bloguri, încercând să le aduc că mai mult trafic. După aceea, am încercat şi am organizat cu succes campanii sociale chiar pe blogul personal, oferind diverse servicii oamenilor care voiau să doneze bani. Nu pot spune că sunt o persoană care se ocupă strict cu organizarea campaniilor sociale pe bloguri. Asta nu înseamnă că n-am identificat câteva provocări pe care trebuie să le rezolvi dacă vrei să porneşti pe un asemenea drum.

Prima piedică, destul de dificilă, peste care trebuie să treci, este găsirea cazului social pe care vrei să-l promovezi. Mai pe scurt, găsirea persoanei pe care vrei şi poţi să o ajuţi. Am învăţat că trebuie să fiu atent şi să analizez foarte bine, să mă documentez. Altfel, risc să primesc o ţeapă cât mine de mare şi să-i încurajez şi pe alţii să facă acelaşi lucru.

O altă provocare importantă este recunoaşterea propriilor forţe. E esenţial să analizez bine cazul social şi, în funcţie de campania socială pe care o organizez, să îmi dau seama dacă o pot face singur sau dacă am nevoie de ajutorul altor persoane. Organizarea poate fi mai dificilă decât s-ar aştepta unii.

Când organizezi o campanie socială pe blogul personal trebuie să comunici. Mă refer aici la promovarea cu succes a campaniei pe reţelele sociale şi în comunităţile online din care fac parte. Caut bloggeri care sunt dispuşi să scrie despre eveniment, îl promovez într-un mod acceptabil pe conturile mele sociale (nu agresiv), scriu comunicate de presă pe care încerc să le fac publicate în ziarele şi revistele online şi caut sponsori. În acelaşi timp, comunic cu persoana pe care o ajut, poate am nevoie de dovezi, de poze sau de alte informaţii.

Dacă organizez o campanie socială pe blog în cadrul căreia persoanele pot dona lucruri, pe lângă sume de bani, trebuie să ştiu că am resursele necesare pentru organizare. Trebuie să am timpul necesar să ridic coletele, dar şi spaţiul în care să le depozitez. Totul depinde de cât de mult mă pot implica în campania respectivă.

Unul dintre cele mai importante lucruri este transparenţa. Românii au trecut prin multe şi nu privesc, de fiecare dată, aceste campanii cu ochi buni. În opinia mea, transparenţa şi comunicarea, menţinerea permanentă a contactului pe axa caz social » blog » cititori sunt esenţiale. Nu e uşor să organizezi o campanie socială pe blog, însă răsplata va fi pe măsură.


Acest articol este scris de Cătălin Baciu. Blogger din 2008 şi Freelancer din 2011, Cătălin a lansat diverse proiecte în online, bloguri prin intermediul cărora adăugă conţinut de calitate . Unul dintre acestea este un blog despre freelancing lansat în toamna anului trecut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *