Emoție într-un strop de reclamă

În ultimele zile, m-am uitat destul de puțin la televizor. Nici pe blogurile prietenilor n-am mai reușit să ajung. Prin urmare, nu știam că de vreo săptămână a apărut o reclamă ce a stârnit multe emoții și comentarii.

În seara asta, vorbeam cu George și ne hlizeam – timp în care, la televizorul ce mergea în gol, a început publicitate. Am tăcut și am privit, atrași parcă de un magnet. Aproape că n-am mai respirat. La sfârșit, amândoi eram cu ochii în lacrimi și nu știam dacă să plângem în continuare sau să râdem de noi – luați prin surprindere, cu pielea de găină și cu o trecere atât de bruscă de la o stare la alta.

Nouă ne-a plăcut! Pe noi ne-a emoționat. Și, cred că asta contează. Să te miște, din primul moment! Am citit, apoi, comentarii de la oamenii care au făcut armata și care acuzau faptul că salutul cu capul descoperit este o înjurătură, iar tinerii și-au bătut, în continuare, joc de bătrânel. Eu nu cred asta!
Chiar și dacă reclama ar fi fost transpunerea unui moment real, nu cred că bătrânelul s-ar fi simțit, în vreun moment, jignit. El știe cum sunt tinerii. Aceiași tineri care l-au îmbrâncit. Și pe care nu s-a supărat nici atunci. Și știe că tinerii n-au habar cum e salutul corect. Și, nici măcar nu îl interesează asta. Știe, în același timp, faptul că acei… nepoți, prin gestul lor, și-au cerut iertare. Și, au demonstrat respect!
Puteau să-și acopere capul și să-l îmbrâncească în continuare. Puteau să treacă, nepăsători, peste moment. Cu toate astea, tinerii au ales să facă un gest care pe mine (neajunsă prin armată, recunosc!) m-a umplut de mândrie! Și m-a făcut să conștientizez faptul că tineretul din ziua de astăzi poate fi și altfel. Asa cum ar trebui. (Deși… garantez sută în mie că nimeni nu ar fi apreciat o reclamă în care un golănaș ar fi cedat locul în autobuz unui pensionar – fie el și erou de război!…)

S-ar putea să-ţi placă şi...

14 comentarii

  1. Este o reclama foarte emotionanta, insa din pacate majoritatea tinerilor de azi nu au nici un respect fata de batrani. Imi place si mie reclama… poate astfel si ceilalti tineri vor da dovada de mai mult respect. 🙂

    1. Acuzaţii sunt multe. Ideea e ca tinerii să aibă exemple, modele… Poate că ar trebui lucrat mai mult şi pe latura asta.

  2. E foarte emotionanata! Ca si cea cu batranul si fiul sau.. stii, tanarul fiu care nu are timp sa mai stea cu tatal. E dupa un spot grecesc, la fel de reusit. Dar, DA. Au rupt lantul reclamelor idioate, care nu spun nimic, dar iti vand o gramada de lucruri stupide.

    1. Da. În general, reclamele la reţelele de telefonie mobilă au ceva aparte. Cu unele excepţii, bineînţeles! 🙂

    1. Eroul nostru n-a omorât oameni ca să se distreze sau ca să-i mănânce la cină. De-a lungul istoriei, dacă nu existau mulţi ca el, care să ne apere neamul, credinţa, limba – noi n-am mai fi existat, ca popor.

      1. Eroul nostru a fost trimis fara voia lui. Pe de alta parte, din toata istoria pe care am parcurs-o in liceu, am dedus ca ai nostri soldati (si aparatori in general) au murit pe capete, si au mai avut cateva victorii „glorioase” in urma carora Romania a platit grele biruri (de la romani incoace). Cu toate astea, am un mare respect pentru cei care au reusit sa se intoarca in viata din razboi. In final: deja ma seaca reclamele astea cu „incarcacatura emotionala”. Nu mai prind miile de minute, concentratiile de 5x mai mari, pet-urile cu 50% mai mult si gratis, si acum companiile incearca sa-i loveasca pe romani la suflet, incearca sa le creeze romanilor o identitate. Poate totusi trebuiau sa mai lucreze la capitolul „servicii” incainte de a trece la telenovele comerciale.

    2. pe bune derma?!!!! aceasta inseamna pt tine eroul? oare nu ar trebui sa te gandesti ca datorita jertfei si luptei lor, a eroilor romani esti acum libera si ai sansa la viata si la demnitate?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *