Cum sa te stergi pe picioare de niste bani

Aproape ca as putea spune ca ideea e geniala – daca n-ar fi atat de costisitoare si de inutila!

In aceste zile, unii dintre noi gasim la usa un pres… din hartie subtire si lucioasa, de 45/68 centimetri, cu mult verde si cu un mesaj promitator: Viitorul tau pres!


Inca nu-i inteleg pe aceia care, in dorinta de a promova un mediu mai curat si mai sanatos – fac mizerie!

E adevarat, nu e un mic fluturas. pe care nesimtitii sa-l arunce pe scari inca din momentul in care l-au scos din cutia postala. Pentru acest mare fluture te apleci – si-l iei in casa. Apoi, il faci ghem si-l arunci la gunoi.

Poate ca unii vor folosi partea alba de pe spate ca sa-si faca notite. Poate ca unii isi vor exersa talentul la decupat. Poate ca unii vor folosi hartia la impachetat. Dar, macar 90% o vor arunca, imediat ce au citit mesajul.

In biletel (biletoi) suntem anuntati ca, daca predam echipamentele electrice si electronice vechi sau defecte pe care le pastram in casa, primim pe loc un pres de usa nou-nout!

Hai sa fim seriosi! Cine se extaziaza la un asemenea schimb?

Daca vrei sa scapi de televizorul cel vechi sau de frigider, te bucura faptul ca, doar poti suna la un numar de telefon si unii vin sa-ti preia deseurile! Pentru ca – se stie! – desi nu se prea pune in practica, nu avem voie sa depozitam la intamplare echipamente uzate, care ne pun in pericol sanatatea. Dar, crede cineva ca X-ulescu se va decide sa spuna pa vechiului aspirator, doar-doar va primi si el un pres?!

Ca se face un mic dar oamenilor – asta nu e rau! Dar, sa faci aproape un afis – in care hartia si marimea ei costa multisor, imprimarea color – la fel si sa pui cate unul la fiecare usa, la multe usi… nu vad rostul! Pentru ca nu vad viata hartiei pe mai departe.

Daca, in locul acestei reclame mai mari decat presul meu de la intrare se dadea un pix, de exemplu, il consideram mai folositor, chiar daca era ultimul jaf.

S-ar putea să-ţi placă şi...

8 comentarii

  1. Nu sunt de acord cu modul in care intelegi tu conceptul de reclama. Un pix, pe langa faptul ca e de 50 de ori mai scump (chiar si cel mai ieftin)decat bucata de hartie, e total lipsit de impact, de mesaj. Campania asta e o campanie de constientizare si trebuie sa socheze un pic. Cat despre mediu, mi se pare ca nu vezi padurea din cauza copacilor. Daca macar 10% (cifra aleatorie) din cei care receptioneaza mesajul vor scapa de aparatura veche (si sa fim sinceri, este destula) intr-un mod ecologic, sau vor trece la o clasa energetica superioara (nu mai vorbesc de consumul de apa al masinilor de spalat), cred ca deja hartia e mai mult decat recuperata. Ca sa nu gandim strict in metri cubi, situatie in care hartia pentru un cartier intreg echivaleaza cu doua frigidere :).
    Faza cu presul probabil e "impusa" de mentalitatea multora, care rar vor face ceva gratuit si se bucura de orice maruntis primit "moca".
    Sincer, mi se pare un lucru extraordinar ca vin sa-ti ia gratis gunoiul de la usa. Si subliniez cuvantul GUNOI, ca sa fie clar ca schimbul implica gunoi contra pres. In multe alte tari e raspunderea ta sa gasesti o masina suficient de mare si sa-l transporti la centrele de colectare. Si sunt amenzi serioase pentru cei care ar lasa gunoiul pe strada (strict ipotetic, dat fiind ca nimeni nu o face).
    Mi se pare trist si demoralizant sa fim atat de critici si sa inabusim din fasa orice tentativa de campanie ecologica. Nu zic ca n-ar exista solutii mai bune, dar pana ajungem noi sa fim factori decizionali in "publicitate eco", am putea incerca sa ramanem deschisi la fond si nu la forma.

  2. Initiativa de a veni la usa pentru a ne lua gunoiul am laudat-o si eu.
    Ideea reclamei-pres mi se pare si mie faina. Dar, cu un super impact asupra iresponsabililor – nu.

  3. Hahaha ! Nu creed ! -)))
    De fapt,cred.Oamenii au imaginatie,bai ! Si para-ndarat din aproape orice.
    Altfel,Luciana trebuie contrazisa : asta nu poate sa fie numita campanie ecologica niciodata,puteau foarte bine sa puna la intrarea in scara blocului un afis maricel,unde anuntau fix acelasi lucru.
    Nu de presuri e nevoie,nici macar ca gest.Prezentai situatia altor tari,dar probabil stii ca acolo,de exemplu,exista si automatele alea unde reciclezi sticlele si primesti cativa centi/sticla.La noi de ce nu sunt ?
    Comparatiile cu alte tari nu isi au rostul,din simplul fapt ca ei sunt oameni trecuti de a doua tinerete,iar noi inca bebelusi,cand vine vorba de absolut orice.

  4. Centii cu pricina ii primesti INAPOI, dat fiind ca i-ai platit la achizitionarea produsului. Si nu-s chiar putini, daca te gandesti ca o apa minerela costa 11 centi, iar ambalajul 25 :)). Pe de alta parte, daca ai buzunarul larg si mintea ingusta, n-ai decat sa poluezi cu sticla respectiva, reciclarea nu e obligatorie. In cazul aparatelor electrocasnice in schimb este (a se citi reglementata prin lege). Conceptul e simplu: poluatorul plateste. La noi insa cand vine vorba de asumat raspunderea (excludem guvernul :))) sau de gasit un vinovat, imediat ne pierdem in multime, la gramada, ca doar toata lumea asa face. Si nu vorbesc de simpli indivizi, ci si de poluatori industriali, care inca o mai "dau cotita" cu succes.
    Afisul de la scara blocului, desi imi suna putin a "epoca de aur", nu e o idee rea. N-am zis ca nu se putea prelucra mai bine initiativa. Dar de ce nu va revoltati la miile de afise electorale lipite pe toate gardurile, la tot soiul de ziare si reviste gratuite/promotionale sau la simplul fapt ca la noi hartia inca nu se sorteaza spre reciclare?
    Poate ca n-ar trebui sa compar vestul cu Romania, dar daca tot exista modele de succes, de ce sa nu invatam cate ceva?

  5. Luciana, ai dreptate in multe din cate spui.
    Si noi avem, fiecare, partea noastra de vina. Mai avem multe de invatat, asta e clar!
    Un lucru important e ca nu trebuie sa asteptam sa vedem ca altii fac bine, ca respecta natura, ca sa procedam si noi la fel.

    Cat priveste revolta, in paginile acestui blog sunt multe postari despre cele amintite de tine. Asa-s eu, mai revoltata 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *