Percheziţii de mare clasă în Kaufland

De pe teren şi până la redacţie, m-am abătut prin Kaufland. Să-mi iau provizii de ronţăieli şi apă. La un moment dat, mi-a sărit în ochi o jucărioară simpatică şi relativ ieftină. Pentru că sunt destul de precaută şi pentru că nu-mi place să mă fac de râs la casă, am deschis geanta, am scos portofelul, am văzut exact câţi bani am, am închis portofelul, l-am pus în geantă şi am închis fermoarul. Totul, la maximă vedere, căci geanta trona în partea de sus a căruciorului, în despărţitura aceea în care se pun, de multe ori, copiii.
Nu ştiu dacă fix atunci dar, oricum, în timp ce mă tot foiam pe la rafturi,  am observat un băieţaş care era când ici, când colo… Nu i-am dat atenţie. Dar, el mi-a dat! Şi, nu… n-am de ce să mă simt onorată.
Am ajuns la casă, am plătit, am ieşit din rând şi m-am oprit să-mi aranjez cum trebuie cumpărăturile în sacoşe. Atunci a venit nenea de la pază cu băieţaşul după el – mândru, nevoie mare. Împreună, m-au invitat într-o încăpere, la percheziţie! I-am urmat, amuzată. Nu prea-i interesa ce am în coş, nici ce scrie pe bonul de cumpărături. Priveau pofticioşi spre geanta mea – aşa că, am dat-o jos de pe umăr şi le-am aruncat-o pe masă.
Băieţaşul a dechis-o ca pe o cutie de surprize şi, atunci, eu i-am stricat cheful: La un moment dat, în magazin, am scos portofelul să văd dacă-mi ajung banii!, am spus. L-am simţit că-i pică cerul în cap. Încerca să împingă agendă, serveţele… şi ce mai aveam eu pe acolo, doar cu un deget – de parcă fora prin gunoaie. Aţi băgat portofelul mult prea repede în geantă şi ăsta a fost un gest suspect!, s-a răţoit el la mine.
Tipul de la pază s-a făcut că-şi cere scuze, mi-a urat o zi frumoasă şi aproape că m-a dat afară din marea încăpere de percheziţie. Îmi venea să-i spun: Dar, să facem cunoştinţă! Anda Pintilie de la Ziarul Evenimentul sunt! 🙂 Însă, eu nu mă folosesc de serviciu la cumpărături (chiar dacă eram în drum spre serviciu) şi nici n-am vrut să-i fac să se scape pe ei. M-am limitat la ameninţarea: Ştiţi că asta nu va rămâne aşa, nu? – de care, probabil că sunt deja sătui. Iar ameninţarea este pusă acum în practică, prin această postare.

Aşadar, aşteaptă-te, omule serios, ca în Kaufland să ţi se ceară socoteală, după ce faci şi plăteşti cumpărăturile. Vezi că, de după colţuri, te pândesc fraieri care par mai suspecţi chiar decât poţi fi tu :). Fraieri care se fac bine văzuţi şi de care, unul care chiar ar vrea să fure, s-ar putea feri cu uşurinţă!

Eu, ce să spun? Înţeleg că oamenii trebuie să-şi facă meresia şi asta nu exclude percheziţionarea mea. Însă, în acelaşi timp, aş înţelege să existe şi un pic mai multă experienţă într-ale pasiunii de detectiv. Înţeleg şi că al meu ten, care nu-i tocmai alb ca spuma laptelui, poate crea suspiciuni. Dar, nu-i nici asta o scuză perfectă. Şi, nu e o scuză, pentru că, în ultima perioadă, aud tot mai multe exemple din astea, în care pseudo-oameni ai legii dau rateuri.
Dacă ar fi găsit produse furate în geanta mea, toată lumea i-ar fi felicitat şi ei ar fi devenit eroi. Poate că ar fi luat şi primă. Dar, aşa, dacă ei m-au acuzat „din greşeală” – e ok să se încheie totul cu nişte biete scuze, nici alea cumplit de sincere?!

30 de comentarii

  1. Am patit la fel , tot in Kaufland, cu o husa pentru telefon. Sotul a facut „greseala ” sa o probeze pe telefon, nu s-a potrivit asa ca a pus-o in raft.Dupa ce am platit cumparaturile, un domn de la paza l-a invitat pe sot sa-l perchezitioneze ca a vazut el pe camera cum a furat husa, desi ambele noastre telefoane erau fara husa, eram in trening , fara genti la noi ,doar portofelul meu si cumparaturile : o caserola de masline si un pachet de servetele:)
    S-au purtat foarte urat, am vrut sa chemam noi politia si atunci si-au cerut scuze.Ne grabeam , dar a doua oara nu-i mai iert.

  2. si eu si eu am patit in selgros am fost suspectata dupa ce vazuse ca nu este nimic in geanta m-au invitat totusi in camera surprizelor sa constate ca am un cod de bare mototolit de la medicamente (caci eu nu arunc pe strada bonurile si alte coduri de bare de pe articolele cumparate de prin alte locuri) care anunta marea furaciune de la magazin.

    1. Na, atunci când ţâuie, trebuie să găsească sursa… Am văzut cazuri în care ţâuia de la carduri şi chiar de la baterii vechi.

  3. Mie de asta nu prea îmi place în Kaufland. Același lucru l-am pățit și noi în magazinul din Alexandru. Nu știu ce au văzut ei suspect la mine, dar când am plecat de la casă, ne-au și luat la percheziționat sacoșele, bonul, poșeta, buzunarele, acolo, în fața tuturor, de parcă eram cei mai mari hoți. M-am simțit penibil și-mi venea să intru în pământ de rușine….
    Unii angajați de la pază sau ce sector o fi își fac bine treaba, dar alții au impresia că sunt nu puși acolo să păzească Palatul Buckingham 🙂

    1. Îmi pare rău pentru ce-aţi păţit. La mine nu a fost nici jumătate din ce aţi îndurat voi – şi mi-a fost mai mult decât suficient! Foarte urât!

  4. Jenant pentru ei!!! Eu cred ca nu m-as supune unui astfel de control decat in fata unor autoritati (in cazul de fata politie) si obligatoriu nu cu titlu gratuit. Daca gresesc in a face aberatii de genul acesta nu au decat sa plateasca…si bani multi, pentru ca timpul tau costa, onestitatea si demnitatea unui om se cladeste din copilarie si nu poti permite oricarui ,,idiot,,(care in secunda urmatoare trebuie dat afara) sa te hartuiasca in felul acesta pentru simplul fapt ca i s-a parut. Urasc nedreptatile si abuzurile unora de genul acesta si nu trebuie trecute cu vederea. Mai bine si-ar verifica marfa din rafturi care de multe ori e expirata. Iar ca solutie ar trebui infiintata o societate privata sau casa de avocatura care sa preia astfel de cazuri si abuzuri grosolane(amintind si alte companii cu bube : de telefonie, de utilitati, asociatii, etc) sa castige despagubiri de sa-i usture… apoi vor respecta consumatorul si omul cinstit.

    1. Problema este că, dacă nu cooperezi, se stârneşte un rahat mare, pe care trebuie să ţi-l asumi. Chiar dacă tu ai dreptate şi, într-un final, ieşi biruitor. În vremea asta, lumea se adună ca la circ. Îţi trebuie nervi buni şi vreme pentru toată „judecata” asta.
      În acelaşi timp, dacă vom continua să procedăm cum am făcut eu… ei vor fi liberi să-şi bată joc, în continuare, de oricine le pică în mână.

  5. M-am revoltat intotdeauna impotriva acestei prezumtii de vinovatie din partea personalului de paza. Esti tratat ca hot si nu e ok. Singurul raspuns din partea noastra poate fi doar refuzul de a arata geanta. Si,atunci,circul o sa fie mult mai mare. Dar,data viitoare,asa voi face. Sa pot vb direct cu managerul. Intr-o astfel de situatie,le-am si spus sa-si puna detectoare performante, camere,tot ce-or vrea, si sa ma lase sa-mi vad linistita si cinstit de viata. In loc sa investeasca in sisteme performante de detectie,prefera sa te umileasca.

    1. Aprob sută la sută. Ar trebui să-şi pună la punct mult mai bine sistemul. Să verifice, da – însă, doar când au probe solide şi să se recompenseze pe măsura jignirii, atunci când greşesc.
      În altă viaţă…

    1. 1. Evenimentul (Regional al Moldovei) şi cu Evenimentul Zilei nu sunt una şi aceeaşi treabă.
      2. Eu nu am spus deloc unde lucrez. Dar, dacă aş fi spus unde lucrez, normal că aş fi dat numele ziarului meu şi nu al site-ului tău 😛
      3. Da, se scăpau pe ei. De teama presei, în general. Şi de teama scandalului care poate izbucni din golăniile pe care le fac ei.

  6. De curând am pățit o fază aiurea la Auchan.
    Mi-am făcut cumpărăturile necesare și pe lângă astea, mi-am luat o husă pentru telefon.
    Habar nu aveam că are sistem antifurt sau cum s-o numi … Era sigilată, nu am desfăcut-o deloc, deci de unde să știu. Partea proastă e că nici tipa de la casă nu a știut. Mi-a scanat codul de bare de pe ambalaj și cam atât … Iar eu când să ies pe porțile alea … au început să țiuie de numa. Am crezut că intru în pământ de rușine. Imediat a venit gardianul la mine, mi-a cerut bonul și să îi arăt produsele cumpărate. Apoi am desfăcut husa și am văzut care era cauza … S-a mirat de ce nu a scos tipa de la casă sistemul ăla. Mie îmi venea să mă duc s-o bat pe tipă, nu alta …

    1. Hai ca asta nu e asa de aiurea, se mai intampla. Nu pot sti fetele de la casa ce produs are sistem antifurt, ca sunt atatea lucruri in Auchan. Dar una e sa te tauie dupa ce ai iesit de la casa, si alta e sa te invite sa te caute in poseta.

  7. Si acum astepti vreun premiu pentru asta? Sau sa isi ceara scuze Kaufland Romania pentru ca a ofensat un reporter?

    Situatii asemanatoare se intampla zilnic. Cu ce ai fi tu mai deosebita?

    1. Tot ce ai reţinut este că sunt eu jurnalist? Chiar nu te deranjează deloc că situaţii din astea se întâmplă zilnic – aşa cum spui?!
      Asta aş vrea – ca situaţiile astea să fie excepţii. Nu ca într-o zi să se prindă, eventual, un hoţ şi să fie jigniţi o mulţime de inşi. Nu e normal aşa.

  8. De pe Facebook adunate:

    * Alice: pfff….trebuia să te recomanzi

    * Alex: Anda, nu te supăra, dar tu eşti vinovată că nu ai sunat, în secunda a doua, la 112. Eu i-am liniştit pe cretinii ăştia doar aşa! Ce a urmat? Scuze din partea şefului de tură sau cum mama lui l-o mai fi chemînd şi tot ce urmează după aia. Vreau să zic că ar trebui ca fiecare dintre noi să-şi ştie drepturile. Asta îi inculde şi pe monocefalii de la Kaufland. Altfel, există legi. Şi există şi recomandări ale Poliţiei, bănuiesc că au apărut şi prin ziar pe la voi.

    * Noni: Ahahaah, dacă eram eu era epic, până acum am 3 persoane concediate de către clienţi de ai mei pentru incompetenţă
    PS: merg cu tine la shopping de acum

    * Irina: oamenii ăştia chiar au o problemă, şi mama a păţit-o 😐

    * Lucian: Te înţeleg perfect…sunt client fidel dar cred că o să mă debarasez de acest supermarket…am păţit-o si eu…deci…ar trebui luate nişte măsuri (…)profita maxim de naivitatea oamenilor de bună credinţă…că adevaraţii infractori se face că nici nu-i vede

    * Ioan: Oare numai în România controlorii de hypermarketuri și transport public se comportă ca în filmele lui Sergio Leone? Sunt sigur, anyway, că nu sunt în stare să tragă cu praștie… Dar când e vorba de a percheziționa femei: Rambo!

    * Mâzgâlici: Lasă-mă să ghicesc, Kaufland din Alexandru. Am avut parte de acelaşi tratament acum câţiva ani. Le-am arătat că am cumpărat de 3 mil şi că îmi permit să cumpăr ce vreau. Dar ei au vrut să insiste să scormonească în cumpărături şi în poşeta prietenei. Mi s-a părut un abuz.

    * Constantin: să ştii că puteai să refuzi să fii percheziţionată, ceea ce au făcut ei se cheamă abuz de putere. Şi sunt 100% sigur că au făcut gestul pe care l-au făcut din cauză că, după cum ai zis tu, nu ai tenul tocmai alb. În alte ţări nu s-ar întampla aşa ceva decât dacă ar fi foarte siguri, acolo justiţia chiar funcţionează şi magazinul respectiv ar pierde foarte mult la capitolul imagine dacă s-ar apuca să işi hărţuiască clienţii în acest mod josnic. Eu i-am observat după ce tipuri de persoane se uită, cei cu tenul închis, cei îmbracaţi în treininguri sau îmbracaţi mai precar, deşi hoţii adevăraţi au învăţat să se îmbrace bine şi nu ies în evidenţă, dar din păcate cei care o fac pe-a detectivii nu au ajuns să facă diferenţa…

    * Gabriela: Ce jenant! Mi s-a întâmplat ceva similar, am dat vina tot pe lipsă de profesionalism şi… ten( al meu).

    1. Nu te pot retine, dar te pot face de ras. Se uita lumea ca urs la tine.
      Te duci sa le cumperi mizeria de prin talciocul ala de magazin si te trezesti facut/ facuta de ras fara nici un motiv, in afara de acela ca reprezinta o populatie inferioara patronilor lor.

  9. E pacat ca l-ai iertat. Fiindca vor continua sa faca astfel de prostii pina cand vor fi dati afara, ori vor invata sa respecte clientii (dar dupa multe reclamatii).

  10. Din pacate reprezentantii acestor magazine, indiferent de nume, nu iau toate masurile pentru a preveni adevaratele sustrageri de bunuri (furturi de pe raft, cum le spune Politia), mai bine zis sa ii descurajeze pe hoti sa mai iasa cu bunuri fara sa le plateasca. Se limiteaza in a pandi si apoi a sesiza furtul catre Politie. Iar Politia este datoare sa se deplaseze la fata locului si sa ia masurile legale, respectiv sa faca dosar penal pentru furt. Nicio problema cu asta. O facem pentru ca asa spune legea. Dar oamenii mai trebuie sa stie si asta:
    – problema apare ca in majoritatea cazurilor valoarea bunurilor furate este mica (cateva zeci de lei) … iar cheltuielile pe care le face statul roman (interventia politiei, toata procedura de cercetare – politie, parchet, instanta — asta daca se mai ajunge pana acolo) depăseste cu mult valoarea prejudiciului. Iar aceste situatii nu sunt rare, sunt zile in care sunt sezizate 2, 3 sau chiar mai multe astfel de cazuri.

    Iata cum resursele, si asa limitate ale Politiei, sunt PIERDUTE, ARUNCATE LA COS (pentru ca altfel nu pot sa spun), in loc sa fie folosite in situatii si cazuri care reprezinta intradevar o problema, o prioritate in ceea ce priveste siguranta noastra, a tuturor.

    Prevenirea incepe de la descurajare … iar descurajarea inseamna ca prin masurile pe care le iei sa il determini pe un infractor sa nu mai comita o anumita fapta.

    Deci domnilor de la Carrefour, Kaufland etc … rog sa aveti in vedere si aceste aspecte si sa incercati sa preveniti in mod corect aceste furturi. Cheltuielile ar fi mai mici de ambele parti. Mai ales pentru Politie. Iar daca nu stiti cum sa faceti acest lucru, cereti sprijin si consiliere. Desi vi s-a solicitat si asta. Iar daca nu vreti asta, pentru ca nu vreti… atunci nu vreti.

    Ganditi-va cum ar fi ca dumneavoastra sa fiti victima unei agresiuni in plina strada (nu doresc asta nimanui), iar echipajele de politie sa intarzie interventia intrucat sunt plecate pe la magazinele de care spuneam ca sa faca cercetari in furturi cu valoarea de 10-15 lei fiecare.

    1. Vă mulțumesc! Contează mult intervenția Poliției, chiar și într-o postare! 🙂 Măcar de am fi capabili să înțelegem ceva – din întâmplările astea, de zi cu zi…

  11. Tocmai am venit din magazinul Kaufland 2 din Timisoara unde am fost supus asta-seara unui control de catre un tip care se recomanda cv agent de paza !Concret, dupa ce am scos tot din plasa (2 sticle de suc, un sos) la casa si am platit (timp in care un tip era in spatele meu si se intretinea amical cu caserita) am fost oprit aproape de usa de un tip. Acesta s-a pus in calea mea ,moment in care am remarcat ca mirosea puternic a transpiratie) A solicitat sa ma controleze. Am intrebat motivul, moment in care el a spus ca are dreptul. Trebuie sa mentionez ca la cumparaturi in acel magazin am citeva produse expirate, pe care le-am dus inapoi. Fiind sigur ca e vorba de o razbunare am solicitat sprijinul politiei, fiindu-mi teama de o inscenare. I-am solicitat agentului o legitimatie, acesta a spus ca se numeste Petruta. Bun, zic, arata ceva legitimatie. Nu am, spune acesta, nu au venit de la Bucuresti. Bun, zic, un buletin ceva ? Nu am, zice e acasa. El insa, voia mortis sa bage mina la mine in plasa. Desigur, totul linga fata de la info. Fiind clar ca nu am nici un fel de martori l-am intrebat una-alta pina s-au apropiat niste clienti,si, surpriza, linga el era tipul ce era la casa in spatele meu. Evident nu a gasit nimic, insa dadea semne ca vrea sa ma duca la perchezitie.
    Sfatul meu pentru cei care sunteti abuzati in Kaufland : Luati 2 martori din clienti. SUB NICI O FORMA NU MERGETI NICAIERI CU AGENTUL DE PAZA !!! Solicitati controlul DOAR in prezenta martorilor neutri ! NU ANGAJATI KAUFLAND ! Luati-le acestora datele si depuneti plingere in instanta pentru defaimare . NU va pierdeti timpul cu sesizari la Kaufland Romania pentru ca nu veti obtine nimic.

    Am solicitat un cupon de reclamatie la info, fata insa a spus „nu mai am, s-au terminat” si mi-a oferit o foaie pe care sa fac reclamatia , reclamatie care ajunge la directorul magazinului.

    AVeti grija de posibilitatea de a vi se strecura ceva , ceva care ulterior sa fie „gasit” De ce spun asta ? Fiindca la o adica ? Va fi cuvintul dvs. impotriva cuvintului lor. Fara martori, va pot pune orice in circa.

    Documentati-va asunpra modului cum se face un control, luati atitudine in clipa in care sunteti defaimat in public. Nu depuneti plingeri la kaufland, nu ae nici un rost. Eventual, dupa 2 luni veti primi un raspuns evaziv, stil limbaj de lemn, iar a doua oara va vor pune adresa de email pe lista neagra, astfel incit vor fi siguri ca nu ii veti mai deranja.

    In clipa in care gasiti produse expirate, adresati-va protectiei consumatorului.

    Eu unul nu mai calc in magazinele lor niciodata, m-au facut de ris in fata vecinilor si cunoscutilor din cartier.

  12. Citind mai sus de sunatul la 112, da, am facut-o si pe asta. Am sunat. Am spus ce problema am. Surpriza, de la dispecerat mi-a dat legatura la sectia de politie.Moment in care durul petrutza cu miros puternic de transpiratie a lasat-o mai moale cu perchezitia…..Desigur, am discutia inregistata. Cel de la sectie insa mi-a atras atentia ca daca ii pun pe drumuri degeaba imi dau amenda…DA, MIE IMI DAU AMENDA. OK, am zis, daca e cv va sun. Surpriza insa ! La 10 minute apare o masina de politie in parcare.GIROFARE,etc. Intra 2 , trec pe linga noi de parca eram invizibili si merg in biroul celor de la paza.Petruta zice,uite , a venit si politia. Da, zic. Si ? Ai vazut ce am in plasa ? Mai vrei control ? Iti asumi asta ? A zis…nu. Am plecat, eram dupa o zi de munca si nu mai voiam sa pierd timpul.

    Tratamentul a fost jignitor,umilitor chiar.

  13. Recent am patit la fel la K. Am cumparat o sticla de apa, la iesire de la casa a venit repede agentul de paza si mi-a cerut sa-i arat geanta (tip notebook). Am intrebat de ce vrea sa vada ce am in geanta si a spus ca i se pare suspect ca am cumparat numai o sticla de apa, pe langa imbecilitatea motivului nici nu reprezenta in sine ”indiciu sau data” care sa-i dea lui dreptul (maxim) sa ma legitimeze si apoi sa ma retina pana la sosirea organelor de ordine doar in cazul in care avea date sau indicii ca am savarsit frauda. NU ARE VOIE SA TE CONTROLEZE IN GEANTA SAU SA-TI CEARA SA ARATI CONTINUTUL BAGAJULUI.Puteti studia „legea 333/2003 art 46 lit d”.
    Am refuzat (multa lume ma intreaba de ce ). Refuzul meu de am supune unui abuz din partea unor angajati prost instruiti reprezeinta starea de normalitate, si de aparare a drepturilor cetatenesti. Au insistat in mod jignitor si agresiv. Am sunat la 112, persoana de la care ma asteptam sa ma sustina in demersul meu de a-mi apara demnitatea etc. mi-a spus ca trebuie sa ma supun cerintelor (abuzului )agentilor de paza. Am aratat geanta, am plecat si am facut reclamatie catre magazin si catre politie pentru sechestrare de persoane.
    Magazinul si-a cerut scuze telefonic.
    La a doua declaratie data direct la politistul care cerceta situatia la recomandarea lui insa cu acordul meu am factu referire la o alta lege cu sanctiuni administrative.
    Echipa de la K a fost sanctionata la legea 61/91 Rep.
    Concluzii? am consumat resurse de timp, am fost stresat, subtil amenintat, am citit si m-am informat, insa cred ca este corect si normal sa reactionezi in fata abuzurilor.
    Am auzit teori ca K doar se apara de furturi. Fals nu ai date sau indicii sau flagrant nu te aperi de ceva imaginar.
    K si C si A si altii fura mult mai mult de la consumatori prin diferente de pret la raft si la casa. 80% din furturile din K si etc. nu sunt facute de catre clienti/consumatori, ”Hotu striga hotu”
    Daca aveti timp si nervi reacionati.

  14. Azi , din intimplare ajung la Kaufland 2 din Timisoara, Calea Sagului desi initial plecasem catre BILLA de la Spitalul Judetean.Am intrat doar sa depun ceva bilete la LOTO la magazinul INMEDIO,cind sotia gravida in 5 luni spune ..VREAU BANANE !!! intram in magazin, desigur, Litchi erau deja pline de mucegai, observ cum un kauflandist duce „in spate” o lada cu banane numai bune, coapte si galben. Iau o legatura, o pun in cos si intreb sotia , capsuni ?? DAAA zice, al mic vrea capsuni. Pun si capsuni in cos, mergem la carne ,daca tot am intrat in Auchland, insa uitam sa cintarim bananele….Mai punem piine in cos, brinzam deja BILLA nu ne mai interesa, desi au produse mult mai bune si mai diverse….Auzim la statia tip lagar nazist….OFERTA,,,,2,99 bananele….mergem, mai luam ceva banane distruse pentru milk shake-ul de dimineata si cintarim bananelel….LA CASA ???????????? SURPRISE !!!! erau 5.99 si un angajat pe nume Feraru Gheorghe ne tot explica ca bananele au fost 2 ron la ora 18.45 minute si 49 secunde – cele stricate- dar noi avem banene BUNE in cos….care costa 5.99 ron….I-am aratat eticheta si a zis, da,voi a-ti pus in cos si v-ati plimbat cu ele 3 ore (amindoi suntem ingineri de soft intr-o companie multinationala cu salariu de citeva ori mai mare ca a unui kauflandist) …..Ok zic…Pastrati-va cosul, bananele, fisa de 0.5 ron din cos….Am plecat si am cumparat banane cu 8 ron de la un butic de peste drum….Evitati Kaufland, e un magazin care isi bate joc de clienti si banii lor !!!! Am mers la Billa si am cumparat tot de acolo

  15. Kaufland este un magazin de maruntisuri si GOLANESC. Patronii lor ne considera niste hoti marunti si isi instruiesc haidamacii needucati sa controleze in pungi, posete, fiecare cum are chef.

    EVITATI MAGAZINELE KAUFLAND si sfatuiti-va si colegi + prietenii sa faca la fel. Oricum, vand numai marfa proasta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *