Din online,  Hopa tropa prin oraş

Și-a fost SMS la Iași

Mă lăudam, ieri dimineață, că voi merge la o super întâlnire, pe care abia o așteptam. Lauda mea a ajuns la urechile lui Gabi, un coleg de blogosferă, pe cât de simpatic, pe atât de aiurit! Păi, cum, măi furăciosule, să afli tu o informație vitală atât de târziu? Eh, târziu foarte n-a fost, c-a reușit, stimabilul, să-și facă simțită prezența.
A nimerit fix lângă mine, după ce eu, inițial, mă așezasem lângă Alex și Pavel. Numai că, de acolo a trebuit să-mi mut fundul, din cauza unui tip destul de supărat: Pusesem pe scaunul ăsta o revistă! Te asigur că era o revistă! Ok! I-am lăsat scaunul moștenire și m-am mutat! Și bine am făcut! În noul loc am văzut perfect în față, fără să fiu nevoită să îmbrățișez cu privirea cei doi stâlpi uriași, fixați exact în mijlocul sălii. Acolo, după cum spuneam, a venit lângă mine Gabi. A plecat după prima sesiune și m-am ales cu o vecină – Alexandra. Care avea curs la facultate și care, pentru a treia sesiune, i-a cedat locul Ioanei :). Și, dacă de-a dreapta mea a fost instabilitate, de-a stânga s-a menținut echilibrul. I-am dat noului amic o carte de vizită, îl aștept de acum pe blog!

Ok… revenind la subiectul de bază, spun așa. Social Media Summit a meritat așteptarea. Prin întâlnirile astea, cei de la Revista Biz fac o treabă fantastică! Mulțumiri și respect pentru Marta Ușurelu! O Doamnă. O luptătoare!

Prima conferință a avut ca temă Social media locală și relevantă. Și, primul a vorbit prietenul Marius Sescu. A vorbit bine. Sper că a reușit să dea celor din interiorul companiilor o temă de meditație. Sper că a reușit să convingă pe unii – mai sceptici și mai închistați de felul lor – că social media chiar înseamnă ceva. Pe mine m-a convins!
A urmat domnul Vis Urât – Sebastian Bârgău pe numele său real – care a oferit multora din sală o doză de coșmar, atunci când a spus că un A-lister are 10.000 de unici pe zi, iar un Z-lister are 600. Adică… pentru noi, ăștia, muritorii de rând… cu 100, 200, hai 500 de vizitatori unici în zilele noastre fantastice!, nici măcar nu mai există literă în alfabet! Noi nu existăm! He, he! Dar, a spus și lucruri faine, la care ar trebui să luăm aminte dacă, din NElistați, vrem să ajungem măcar pe locul Z :).
Au vorbit, apoi, Sorin Grumăzescu, dar și Claudiu Florea. Acesta din urmă a fost total pe sufletul meu! M-a readus, cumva, în alfabet, amintindu-mi că blogging-ul este despre cititori, nu despre cifre.  A punctat că trebuie să ne concentrăm pe conținut, mai mult decât pe trafic. Cu un singur lucru nu am fost de acord. A spus că week-end-ul este productiv pe Facebook, că aduce oameni pe blog mai mult decât în timpul săptămânii. Hmmm – eu știam că, atunci, lumea mai renunță la calculator, în favoarea altor mijloace de petrecere a timpului liber.

A doua conferință s-a numit Social Media pentru companii. Deși nu mi se adresa direct, am așteptat cu sufletul la gură sesiunea asta. Eram curioasă. Voiam să-l cunosc pe Cristian Manafu pe viu. Să văd dacă este la fel de simpatic, de fluent, de clar și de concis, cum îl știam de pe blog. E mai ceva! Pur și simplu, e în elementul lui! A spus multe lucruri interesante și, la final, a făcut constatarea de actualitate: am ajuns zilele în care ne e mai ușor să dăm un like, decât să oferim un zâmbet! Trist de adevărat!
Tot acum au vorbit și au povestit despre reușitele lor din online Emanuel Martonca, director de marketing la Coriolan și Georgiana Gheorghe, corporate communication manager la Danone. Ei au dat exemple, pe cazuri concrete, despre cum poți să ai succes în social media. Felicitări!
Alexandru Negrea n-a mai vrut prezentări motivaționale și, atunci, a făcut o prezentare tehnică și riguroasă. Puțin cam rigidă pentru stomacul unora, dar bine documentată și muncită.

Pentru cei care au mai rămas în sală, conferința a treia a fost de mare interes – Cum lucrează bloggerii cu brandurile. Victor Kapra a vorbit despre curaj și determinare. A dat numeroase exemple, aparent amuzante, în realitate tragice, de așa nu. Și-a exemplificat cam cum ar trebui să arate un comunicat de presă al anului 2012. Cristina Bazavan m-a impresionat. Prin eleganță, prin stil, prin înțelepciune, prin profesionalism. A punctat niște reguli de etică în social media pe care, dacă le-am respecta măcar pe jumătate, cu siguranță am trăi într-o lume online mai bună! Adrian Monoranu a făcut o amplă prezentare despre ambasadorul de brand în social media.
Deși nu a vorbit ultimul, l-am lăsat la sfârșit pe un blogger special – Cristian China-Birta, cunoscut mai bine drept Chinezu. Pe Chinezu am ținut morțiș să-l revăd! L-am îmbrățișat, l-am pupat și i-am mulțumit! Pentru gestul lui minunat, din campania pe care am făcut-o pentru Alexandra! Așa cum îi e stilul, Chinezu ne-a stârnit hohote de râs. În același timp, a fost singurul care ne-a tras de urechi și care ne-a ambiționat, care ne-a făcut să plecăm capul, dar să răspundem și la provocări. Pentru ca, la anul, să se poată mândri și cu bloggerii din Iași. Of, chiar îmi doresc să i de îndeplinească dorința! 🙂 Deocamdată, a făcut-o pe Ines să ridice mâna. Gestul acesta înseamnă că, în curând, va avea loc o colaborare între bloggeri și Centrul Comercial Felicia. Super!

Și, uite așa, a trecut o zi faină, de vineri 16. O zi care a meritat așteptarea.
Și-am încălecat pe-o șa și v-am spus povestea așa!

6 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *